Sorry not sorry

Jag inser att jag är usel på att hålla löften, iaf när det kommer till uppdateringen här på bloggen. Men plötsligt händer det!
Idag är nittonde dagen hemma hos familjen och det känns redan som att jag har bott här i minst en månad. De är sjukt härliga och jag är fruktansvärt nöjd och glad över att jag får bo med dem!
Skolan har dragit igång och det är nog den största kulturchocken jag har upplevt hittills. I Sverige har vi ju minst 10 minuter mellan varje lektion, oftast mer. Här har man fem minuter mellan att klockan ringer ut tills klockan ringer in och då måste man vara på plats i klassrummet annars får man en tardy. Lunchen är lite stressig den med, allt som allt har vi 40 minuter, då det är många människor och väldigt ofta långa köer till maten. Jag börjar vänja mig vid det nu dock, så ska inte klaga.
Mina dagar ser ut såhär:
8.05: Algebra II
9.08: Graphic Design
10.13: English 11
11.48: LUNCH
11.23: English 11
11.48: Developmental Psychology
12.52: USHistory
14.00: Environmental Science
15.00: The bell rings
15.07: Bussen (den gula) går hem
Sen brukar jag sitta med läxor i någon timma eller två och chilla framför tvn tillsammans med familjen. Om vi hittar på något annat med familjen brukar jag bara hoppa läxorna, the "I'm an exchange student" excuse works everytime haha!
Jag hade tänkt börja på xc (crosscountry = terränglöpning) men då det enbart är tre veckor kvar av deras säsong tyckte coachen att det inte var värt det. Planen är att börja med någon av vintersporterna när de drar igång.
That's pretty much it, ska slänga upp lite bilder från New York och även ett inlägg om den gågna veckan och veckan innan det. Men till dess får ni ha det så bra! Bye!
 
1 Mamma Lotta:

skriven

Så en dag så hände det! Ett nytt inägg! TACK TACK! Härligt att du har fullt upp och trivs! Kram, mams

2 Clara:

skriven

Låter underbart Elin! Du är grym ❤️ kram

Kommentera här: