Jag lever, lovar

Det har inte varit mycket liv här på bloggen, men det beror mest på att jag faktiskt lever och gör saker (dålig ursäkt jag vet...).
Sedan sist har jag haft fullt upp med läxor, hängt en del i kyrkan, spenderat tid med familjen och umgåtts med Krissy -vsyster.
Veckan som kommer är sista veckan på 1st quarter (skolåret är indelat i fyra terminer, så kallade quarter), vi kommer vara lediga 10e nov och sen börjar 2nd quarter 11e. Tre av mina ämnen kommer bytas ut, men engelskan, historia och matten kommer jag att fortsätta läsa året ut. Ska prata med min counselor nu i början av veckan för att fixa lite fel i schemat, när jag gjort det kan jag lägga upp rätt schema här :)
 
Så... ni vet nog alla att helgen som har varit var Halloween helgen, vilket är en riktigt big deal här! I fredags, halloween-dagen(säger man så?), var fler elever än jag hade väntat mig utklädda. Gick bl.a. förbi en snubbe i en gorilla kostym - riktigt spännande med andra ord.
När jag kom hem möttes jag av polis-Krissy och ninja-Tabby (Krissy's bästa vän). Vi slog på en film och när den var slut skjutsade de mig till Elena's.
 
Jag, Elena och Ana spenderade kvällen med pumpkin carving, mat, trick-or-treating, godis, tre filmer och ett alarm haha. Vi somnade runt tre och vaknade runt 9-10 på lördagen, åt frukost, spelade air hockey, chillade, duschade, spelade spel, åt mat och sedan gjorde vi oss iordning för att åka till skolan på Halloween Dance.
 
Vi visste redan innan att det inte skulle vara mycket folk där och vi hade tyvärr rätt, det var inte några vi kände där heller så det var rätt segt i början. Efter ett tag trillade lite fler människor in, vilket var riktigt skönt. 
 
Vad som gjorde min kväll är väldigt chockerande: Victor (utbytis från Schweiz) sa "Come here, I want to show you something", så jag hängde efter honom och frågade lite förvirrat vad. Han förklarade att de har tre ormar i skolan och människor som hjälpte till med dansen hade hand om dem för kvällen.
*Om du känner mig väl vet du att ormar är det jag är mest rädd för här i världen*
Jag hade ingen chans att protestera eller förklara att jag verkligen inte tycker om ormar innan vi kom fram till ett bås där en av eleverna satt utklädd till spåkvinna med en liten orm runt sin arm. Victor tog ormen och gav henne till mig. Chockad och förskräckt tog jag emot den och höll i den. 
JAG HÖLL I EN FREAKING ORM
Det värsta var inte att jag höll henne, det värsta var att jag faktiskt tyckte om det. Höll henne två gånger till under kvällens gång och tog även en selfie med henne som jag ska lägga upp när jag får bilden från Victor.
Så, kort sagt, har jag blivit av med min ormfobi (gällande små ormar iaf...).
 
Det var en lyckad kväll helt enkelt! :)
 
Idag har vi varit i kyrkan, älskar kyrkan vi går till om jag inte redan sagt det! Ska skriva ett inlägg om hur den är någon annan dag.
När vi kom hem skypade jag med kära mami, papi och syster, riktigt roligt att se dem igen!
gjort det fick jag lite plugg gjort, tog en spontan biltur med Krissy, pluggade lite till och sedan åkte jag och Krissy till hennes pojkväns kompis för att kolla på the walking dead och äta Buffalo Wild Wings.
It was a nkight of firsts; första gången jag såg TWD, första gången jag åt bdubs och faktiskt första gången jag träffade Dusty (Krissy's pojkvän).
 
Min helg har varit fantastisk med andra ord och jag känner mig nästan redo för en ny skolvecka, men bara nästan...
 
Ursäkta detta långa inlägg utan bilder, ska försöka slänga in lite bilder från helgen så fort jag får bilderna från Elena :)
 
1 LiselotteWisth:

skriven

Härligt med ett inlägg, Elin och vår skypestund! Önskar dig så mycket gott på ditt äventyr i USA! Kram, mams

Kommentera här: