Juletider

Inser att det nästan gått en månad sedan jag uppdaterade senast och jag ber så hemskt mycket om ursäkt. Ändå rätt härligt att se att jag har en del trogna följare som tittar in varje dag, jag är tacksam för er och ska verkligen försöka skriva oftare!
Jag tänker inte skriva ett långt, detaljerat inlägg om vad jag har haft för mig då jag inte kommer få med allt i detalj och det kommer irritera mig. Istället tänker jag lösa det hela med en årsresumé på nyår. Planen är att lägga in alla bilder från mobilen (mobilerna*, jag har bilder på både min svenska och amerikanska) och ta några höjdpunkter från varje månad sedan januari. So tune in on new years eve!
Det är svårt att tro att det bara är några få dagar till jul när man kollar ut genom fönstret. Snön, som först kom i oktober, är nästan helt borta och det ser mer ut som en grå november dag. Vi lever fortfarande med hoppet om en vit jul, vilket mina källor (tv:n och radion) nästan utlovat. Som det ser ut nu kommer vi åka norrut på julafton, till samma ställe som vi var under thanksgiving, och komma tillbaka på fredag. Nästa söndageftermiddag ska jag hänga med min värdsyster och hennes vän på en julfest, det blir förhoppningsvis skoj!
Har i skrivande stund precis avslutat ett skype-samtal med mor, far och resten av släkten hemma i Smålands skogar. Roligt att se alla, men lite konstigt att se alla samlade framför en datorskärm... Min faster, hennes man och mina kusiner som bor i Indiana har åkt hem över jul, det känns fruktansvärt konstigt att de är där och jag är här. Dock ser det ut som att jag kommer att få träffa dem framåt sommaren!
Nu ska jag göra varmchoklad och sätta mig framför en film, it's just one of those days
 
Update: om det är någon som vill skypa (skypea?) är det bara att höra av sig, lite lättare med tidsskillnaden nu när jag har lov och inte är i skolan under er vakna tid! 

Kommentera här: