Goda nyheter!

Hej och förlåt! Tänkte skriva något förra veckan,dock hann jag inte med det... Till mitt försvar skrev jag faktiskt ett långt och utförligt inlägg igårkväll, men då månadens internet till mobilen är slut ville inte blogg.se -appen fungera och därav försvann min fina text.
Nu gör vi ett nytt försök(på min nyinköpta dator)!
 
Igår vid lunchtid bar det av till huvudstaden, med mig bakom ratten, mamma bredvid och pappa i baksätet då han fortfarande hade jobb att bli klar med. Vi gjorde tre stop på vägen:
1. Audio Video i Vaggeryd - jag behövde fixa ett foto till visumet
2. Skatteverket i Jönköping - gick in, sa mitt ärende och personnummer och en minut senare kom jag ut med ett personbevis rikare
3. Donken i Norrköing - här bytte jag och mamma plats då jag var för trött för att fortsätta köra
När vi kom till Stockholm åkte vi till farmors kusins lägenhet där vi fick kvällsmat. Vi övernattade i ett gästrum 100 meter bort från hennes lägenhet, så det var smidigt och bra!
 
Idag hade jag tid på ambassaden 09.30, vi var där vid 08.30, så vi var där i god tid. 08.40 fick jag komma in på ambassaden och jag kom ut därifrån vid 10.05. Jag tillbringade alltså ca en och en halvtimme inne på ambassaden och av den tiden tog själva intervju och papper -delen fem minuter, den resterande tiden satt jag och läste (bra tips om du ska till ambassaden någon gang: ta med en bok!).
Själva intervjun i sig var inte ett dugg jobbig, det var ungefär:
-What are you going to do during your stay in the US?
-Where will you be staying?
-Are you going to stay with a host family?
-How long will you stay?
-What are you going to do after your exchange year?
 
Efter besöket på ambassaden gick vi till TV4 huset, där vi hade blivit lovade en rundvandring av en vän till mamma och pappa. Det var spännande att se allt som händer runtomkring det man ser på skärmen hemma i vardagsrummet!
 
Vi åkte tillbaka till Anita, farmors kusin, och fikade innan vi hoppade in i bilen och åkte hemåt igen. Vi stannade i Norrköping  igen och köpte en dator till mig. Då jag lämnade tillbaka min skoldator har jag varit datorlös hela sommaren och jag kände att det är skönt att ha en nu under året. Jag körde hela sträckan från Stockholm hem till dörren, bokstavligt talat. Så på två dagar har jag lyckats köra ca 55 mil, lite stolt över mig själv :)
 
Wall of text, ursäkta... Men NU till de riktigt roliga nyheterna! JAG FÅR ÅKA REDAN PÅ LÖRDAG :D
Om visumet har kommit på fredag vill säga, det blir lite svårt annars haha. Alltså håller jag tummarna för att de på ambassaden jobbar snabbt och effektivt så att jag kan åka till New York på SLC nu på lördag!
 
Återkommer när jag får visumet, so long!

Kommentera här: